REVIEW PENCUCI MUKA YANG AKU PERNAH PAKAI




Hai geng, okay harini aku nak share produk produk yang aku pernah pakai dari aku sekolah menengah lagi. first thing first, apa yang aku nak cakap kat sini , setiap cuci muka dia kena sesuai dengan kulit. hang beli yang oily yang muka hang tak oily habislahhh. credit picture to google. semua gambaq  ni aku rembat dalam google ja hehehe. thanks nah encik google.  aku ni jenis pakai teradab ja beli , dan cepat tergoda dengan orang dok cakap hehehe. okay start yang pertama pencuci muka aku pakai. sebelum tu nak minta maaf la nah kot bahasa ni kasaq ka, dok ada q kat belakang tapi nak buat macamana aku orang utara . haha





Image result for CLEAN CLEAR
Pencuci muka yang pertama aku pakai > CLEAN & CLEAR

Aku waktu tu langsung tadak minyak cuma ada jerawat ja, aku pakai ni sebab mak aku yang beli yelah tak salah aku waktu tu aku tingkatan 2 kot start ada jerawat kecik kecik huhu sadis. tapi lepas aku pakai benda ni tau dak dia lagu jadi berminyak. lagi sadis muka yang tak berminyak jadi berminyak tak tau la pasepa. jadi aku behenti pakai. tak kena dengan kulit la kot huhuhuhuh. okay next pencuci muka yang aku pakai adalah

Related image
Pencuci muka yang kedua aku pakai > CATHY DOLL

Okay yang ni aku pakai mula mula okay tau lepastu tak tau lah kenapa lahai minyak bertambah dengan jerawat banyak tak kecut2, jerawat keluaq kecik2. aku bertabah lagi :( , yang ni aku pakai sebab ada kawan syorkan dia pakai elok ja cuma tak sesuai dengan kulit aku kan nak buat cemana terpaksa la tukaq. tapi kan aku ni jenis bukan tukaq teruih aku bagi habis dulu baru tukaq lain hoi mahai hoi nak buang macamtu ja hahahhahahahah.



Image result for safi jerawat
Pencuci muka yang ketiga aku pakai > SAFI

Lupa nak habaq , aku ni jenis pakaI pencuci ja, budak budak dulu mana ada duit nak beli satu set hehehe. yang ni aku pakai tak bagi kesan apa pon around 8 bulan jugak la pakai. jadi aku ni jenis cepat fed up so aku tukaq pembersih yang lain huhuhu. makin hari makin stress aku tengok muka aku ni boleh dikatakan nak teriak la setiap hari tengok muka, alah malangnya gambaq dulu aku dah tadak sebab dulu tadak henfon so tak pernah nak upload gambaq huhuhuuuuu. next pencuci muka aku pernah pakai ... hmm muka aku ni teruk la jugak sampaikan orang kedai merata mana tegoq muka ni hmmm confident diri ni jatuh la sikit.



Image result for thursday plantation tea tree face wash

Pencuci muka yang keempat aku pakai > thursday plantation

lepas aku habis sekolah , aku up sikit pakai yang mahai hahaha masa masuk U . hat ni dia taktau nak kata jerawat elok sikit tapi beminyak la muka ni haaaaa tak tau pasepa huhuhuuuu. aku pakai dalam 5 bulan ja kot hahaha sat ja tulah jenis tak sabaq ni memang lah aduh hahahha.





Image result for safi rania gold

Pencuci muka yang kelima aku pakai > Safi Rania

aku taktau kenapa senang dengaq cakap orang suruh pakai ni, ahahha sedangkan tadak berkait pon dengan muka aku yang jerawat ni. tulah dah masuk U ramai kawan2, kawan dok sajes pakai ni tapi tapi aku suka tau pencuci safi rania ni sebabnya memang dia tak hilang jerawat tapi muka aku jadi cerah macam glowing. aku ingat lagi masa tu ada la orang dok tegoq muka ni nampak glowing cerah mungkin sebab emas tu kot hahaha tapi pada hampa yang muka elok nak glowing pakai lah ni noh hahahah elok2. hat ni aku pakai la jugak dalam setahun kot hahahahhahaha




Image result for sf pencuci muka


Pencuci muka yang keenam aku pakai > aku tak ingat tapi dia nak sama macam ni tapi tadak nama ha tewdia kiranya aku pakai yang local produk yang orang dok juai kilo tu lah :( sadis gila

weh serious talk buat muka aku jadi putih gilaaaaaaaaaaaaaaaa, tak muhong wei aku pakai dalam cuti sem masa tu. aku mai kolej, semua terkejut tambah2 kawan aku yang sorang tu dia paling putih tiba2 aku ni jadi putih dari dia so boleh dikatakan geng2 aku terkejut la tengok muka aku ni ahahah. hat ni kawan aku yang sajes ha tengok aku ni jenis percaya cakap kawan sikit hahahah weh tapi yang merana nya jerawat still ada weh merah2 kat dahi tapi tula bila orag puji cakap putih la apa la so aku pon still pakai sampai terukla jerawat jadi besaq. tapi semua cakap muka aku putih sampai hang tayah bukak lampu satgi silau betui weh aku tak tipu okay. ha tewdia sampaikan semua kawan2 aku pakat p beli sf ni hahahaha dalam 4 orang jugak la tergoda sebab nak putih.




Image result for cosmoderm

Pencuci muka yang ketujuh aku pakai > Cosmoderm Tea tree

aku tak pasti sama ada dia okay ke dak, aku rasa masa tu diploma aku ada pakai tapi aku pakai sat sangat sebabnya tak bagi effect apa kot hahahah sebab lepastu aku dengaq orang dok pakai produk local banyak sangat yang okay , masa tu era zaman nurain , dnars tengah meletop tu. aku kan ada habaq aku jenis terikut orang cakap tulah hampa lain  kali jangan la tergoda kawan hampa pakai sebab masing2 kulit tak sama nah. tapi cosmoderm ni la aku dok pakai sekarang hihi toner , pencuci muka dengan moisturizer. elok weh elok sangat lagipun moisturizer dia ada spf . aku dah pakai setahun lebih dah hewww. dan rekomen sangat pakai hat ni. tulah orang kata jangan kalut tunggu dulu elok ke tak ni. hmm menyesal nya dulu patot pakai ja cosmoderm ni  :( nasi dah jadi bubuq hmm.




Image result for nur ain skincare

 Pencuci muka yang kelapan aku pakai > Nurain

okay hat ni mula2 elok tau serius la aku habaq memang elok jerawat jadi kecut kulit muka jadi elok balik tiba2 dalam 4 bulan macamtu lah dia start naik jerawat kecik2 kat dahi, dagu , tak boleh kena panas langsung kalau dak muka hang jadi merah , pastu dengan tebakaq hitam nya sampai bebekas pergh2 hat tu sampai aku stop terus . sebab masa dah jadi camtu aku dok pakai lagi dahtu makin teruk pulak dengan oily aku pon stop pakai hmmmm





Image result for dnars skincare

Pencuci muka yang kesembilan aku pakai > Dnars

dan hahah tak lama lepas tu ada la kawan aku dok habaq pasai dnars becerita kawan tu pakai okay la apa la hahahah aku pun apa lagi p beli . masa tu weh ramai dok suruh pakai dnars. first aku beli tu salah aku p beli yang normal skin ahahaha aduh melayang duit takpala lepastu aku beli yang sensitif punya.punyala nak kulit cantik haih pakai la punya pakai tau dak yang jerawat kecik2 tu naik kat pipi dahtu dia jadi besaq2 dengan parut hitam kat dahi weh ya Allah teruk nak mati :( . memang dalam 2 3 bulan camtu aku behenti pakai.



Image result for oxy           Image result for oxy

Pencuci muka yang kesepuluh aku pakai > OXY

fes aku pakai dia dah rasa tak selesa aku ingat benda tu normal tapi hm tak boleh teruskan dia jadi kering , jerawat tadi tu dia kering mengelupas wuhuuuuu tak tahan weh kasaq muka ni taktaula tak kena dengan muka . pakai sat ja ni hewhewwww dan untuk kecikkan jerawat tu aku pakai maximum tu ahahha tu yang kering macam apa lagi . rosak kulit hmmmm.


Image result for aiken cleanser



Pencuci muka yang kesebelas aku pakai > Aiken

hat ni aku pakai tak jadi apa, aku pakai ja sampai lama la jugak dalam setahun tak salah. tak jadi apa langsung hahaha nak kata kecut tak pon, nak kata makin teruk tak pon aku taktau la pasepa . aku pakai satu set ni lah.  okay masa ni aku dah start review produk2 lagipon masa tu aku beli henfon baru ahaha dapat la nak mengoogle dengan riang ria nya. aku pun stop pakai sebab dah tak bagi kesan apa pon kannnn.



Image result for eversoft cleanser acne


Pencuci muka yang kedua belas aku pakai > Eversoft

hatni aku taktau la kenapa galak nak pakai, dan rasanya la dia tak bagi effect apa pon dekat muka aku . aku beli sekali ja dan sat ja la pakai tak lama mana pon heheheee.






Image result for biore acne wash


Pencuci muka yang ketiga belas aku pakai > Biore

sampai la satu masa tu aku dah stop pakai sat apa pon, tak larat la nak tukaq tukaq hmmmm :( . lepastu mak p beli hat ni . dan aku pakai sat ja sebab rasa macam beminyak cana tah dan terus aku tak pakai la sebab masa tu mak suruh try ja, beli yang kecik ja huhuhu. dan aku pun stop pakai apa ponnnnnn.







Image result for pencuci muka dekat guardian


Pencuci muka yang keempat belas aku pakai > Cetaphil

Orang dok kata elok , aku try tapi tak bagi effect apa pon tulah kan jenis tak sabaq ni memang lah hahahaha hm pastu dengan mahai aku pakai sat ja hahhahahah aduh duk buang duit ja masa tu haih bazir ja dan aku ni jenis kuat pakai pencuci muka . kira dalam sehari tiga kali dok basuh muka hala tak tahan la beminyak muka aku ni dengan jerawat lagi rasa nak tonyoh dengan berus hmmmmmmmmm.




Related image


Pencuci muka yang kelima belas aku pakai > Ginvera

Hat ni sebab mak aku yang suggest so aku pun pakai la , beminyak lagi ada lah hmmmm jadi aku stop pakai tak lama pon aku pakai . bila time tengahari muka aku kalau pakai beminyak tu boleh goreng telur hahhahaha so aku pun stop.



Image result for nurraysa produk


Pencuci muka yang keenam belas aku pakai > Nurraysa

sekali lagi aku pakai local produk tapi hat ni okay ja dengan muka aku. sabun dia tu okay jaa , serum  dengan cream tupun okay. yang aku tak suka miracle whitening dia pedih muka aku so memang tak sesuai la , aku tak pakai pon dia punya spray tu. hat ni aku pakai lama jugak sekali dengan barang kosmetik nurays aku beli . bedak , loose powder. nais ja mesra wuduk . suka :) tapi tula aku galak nak tukaq hat lain sebab lambat sangat dia punya effect ahahh aduh entah apa apa jaa.




Image result for nano fresh white set



Pencuci muka yang ketujuh belas aku pakai > Nano fresh white

aku p tukaq yang ni. okaylah, yang ni aku baca review orang dulu , time ni aku dah cerdik sikit , google la sampai nak muntah lah hahahah dengan aku tanya promoter dekat guardian . aku kalau kat guardian memang lama sebabnya dok google dalam tu lah ahahaha. okay macam yang aku cakap aku jenis dengaq cakap orang aduh payah lah noh, aku pon beli sebab promoter tu suruh beli hat ni nahai hang beli sampai satu set. not bad jugak la nano ni sebab muka jadi ringan, sejuk , lembut tapi hanya untuk beberapa bulan sahaja tak salah aku beli awai tahun tukaq hat lain dekat nak ujung tahun. sebab dia jadi kering sat minyak , jerawat sat naik sat dak lepastu aku dah start meluat aku pon tukaq benda lain. tapi bagi aku nano ni okay dah weh cuma hampa kena sabaq la noh, sama la dengan nuraysa tu huhuhu. okay masa ni aku nak habaq yang boleh jerawat tu kecik sebab nya aku pakai Antibiotic Dalacin T. yang ni bagussssss gila seronok pakai weh tu la mungkin salah satu sebab jerawat masa ni kurang dari yang dulu. harga dia tak salah rm38.50 . memang tahan lama. jimat le uollss.

sebelum tu aku nak tambah yang aku penah pakai Benzac



Image result for benzac ac

bagi aku hat ni aku tak rasa dia okay dengan muka aku, tambah minyak ada lah huhuhu lepastu aku pakai yang Mycin pulak . pon tak elok berminyak takpon sebab kulit aku masa tu tadaklah teruk yang macam dalam gambaq tu. Alhamdulillah lah kulit aku tak jadi apa fuh. Benzac dengan Mycin aku pakai sebelum aku Dalacin T.

Image result for krim jerawat di farmasi






Image result for cosmoderm Image result for bio essence spray




Pencuci muka yang kelapan belas > Cosmoderm

aku dah pernah habaq kat atas tadi kan yang aku penah pakai
Cosmoderm. ye hat ni memang elok weh suka sangat muka jadi kurang naik jerawat even dalam datang bulan pon. masa ni aku dah tak pakai dalacin t tu. aku rekomen sangat hat ni hehehe dan dalam masa yang sama aku pakai bio essence miracle bio water . elok sangat sangat untuk kulit yang cepat berminyak, cepat terbakaq ka muka kan elok weh rekomen jugak benda ni heheheee nak bagi tahan makeup pon okay :)

dan sekarang ni ahaha aku dok tengok ramai orang dok pakai Himalaya , pencuci muka yang kesembilan belas . aku pun try la beli facewash ja . dan elok ja aku pakai tadak lah bagi side effect pon sekarang ni kulit aku boleh lah elok sikit dari dulu.  dan aku ada pakai hiruscar , aku tanya sorang doktor ni nak bagi hilang parut pakai la Hiruscar tapi dia untuk jerawat yang baru la. dan berkesan :). dan dia kata kalau nak bagi lincin kulit kahwin jala senang. hahahah hamboiii





                                                 Image result for himalaya face wash         Image result for hiruscar


aku pun tengah consume Redoxon vit c tu pun on off nak jimat punya pasal dahla mahai ni la kalau tegoda dengan iklan la promosi la hahahah , kalau dulu aku penah consume Innershine weh seronok bak hang pipi jadi pink2 haaa tapi tulah mahal haahaha. sekarang ni tinggai parut jerawat ja dan kalau ada jerawat besaq2 tu aku cum dab dab sikit dengan listerin kecut tau. hehehee aku stay ja dengan cosmoderm moisturizer , toner dan cuci muka himalaya ni . dah setahun lebih pakai heheheee. aku kadang2 dok pakai masker homemade , kunyit serbuk ka kunyit hidup + tepung beras + telur putih je. pakai la sampai dia kering dahtu hampa sambil basuh tonyoh sikit hidung ka tang mana banyak whitehead blackhead. memang syok hehehe. okay tula sekian pengalaman aku becerita pasal produk2 pembersih muka ni . bukan senang woah nak cari produk yang sesuai , nak stay dengan produk . iklan kat tv cepat sangat menghasut hahahah. okay im done. thanks la sebab baca dan sanggup memahami bahasa utara ni btw aku  ni baru lagi ja tulis blog2 ni sebab bosan heheheee.

ni aku up sikit muka aku sekarang, ada la lagi parut , jerawat kecik2 tu huhuhuuuu. takpa tunggu kahwin jalah ahahahhahahha sorry lah nah banyak sangat aku membebel hehehe thanks sebab baca !

psstt aku ada buat sambungan entri aku, pencuci muka yang terkini aku pakai. hehhe jemput baca..




   











Ulasan

  1. kalau ada apa apa nak komen, komen je okay . sedia menerima kritikan mahupun pujian hahahahahhahahahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dh tau ke apa nama pencuci muka yg keenam tu . Yg jd putih tu hehe

      Padam
    2. hai. saya lupa memang tak ingat langsung hihi sorry

      Padam
  2. So far masih pakai lagi ka pencuci muka Himalaya tu?

    BalasPadam
  3. So far masih pakai lagi ka pencuci muka Himalaya tu?

    BalasPadam
  4. ᴘʀᴏᴅᴜᴋ ᴀɪᴋᴇɴ ʙᴀɢᴜs ᴊᴜɢᴀ ᴋᴀɴ... ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴜʟɪᴛ ʏᴀɴɢ ᴀᴅᴀ ᴊᴇʀᴀᴡᴀᴛ ᴘᴀsɪʀ... ᴅᴀɴ ʙᴇʀᴍɪɴʏᴀᴋ... ʜᴀʀᴀᴘ ʙᴇʀɪ ᴘᴇɴᴅᴀᴘᴀᴛ ʏᴀ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hai, saya ada pakai tapi tak jadi apa. saya berhenti pakai

      Padam
  5. Sya guna produk aiken xp entah la.. Mcm xssuai.. Sbb naik jerawat kecik2 ..toner pon xok sya pkai muka sya jadi merah2.. Naik bjik2

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo, tak sesuai dengan kulit awak tu. saya pun tak jadi apa pakai aiken tu hihi

      Padam
  6. comey ja tuan punya badan. syok baca story hang. sis pun lbh kurang ja. beli produk sebab tgk packaging cantik. pastu muka ke lautan hindi. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. haii terima kasih . haha sama la kita tergugat tengok packaging, tergugat tengok iklan iklan haha

      Padam
  7. so lastly pkai product apa ya yg maintain smpai skrg?

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pakai garden of eden. setahun dah saya pakai. saya ada buat entri yang baru untuk sambungan post ni. jadi boleh ler jenguk jenguk entri saya satu lagi hihihi

      Padam
  8. hampa hampa boleh la jenguk entri saya satu lagi naaa, ada sambungan. tq

    BalasPadam
  9. Balasan
    1. tadak la berseri seri macam awak. biasa biasa jurrrr. hahahaha

      Padam
  10. saya ada beli produk himalaya yg facewash tapi 2 hari pakai kawan pula gi tegur jerawat makin bertambah so sayaa pun stop pakai la takut nnti makin teruk . tapi bila dgr ckap org produk ni bagus

    BalasPadam
    Balasan
    1. kemungkinan ikut jenis skin kot, ada yang sesuai ada yang dak heheee. macam saya memula dia okay tau pastu kahkah dah kureng

      Padam
  11. Memang susah nak cari pencuci muka yang sesuai ni,lagi-lagi kalau muka jenis sensitif,Cheta memang serasi dengan pencuci muka YOUTH ,tak tegangkan kulit,rasa kulit sangat lembut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul betul. memang menguji kesabaran dan banyak duit habis. wahhh seronok saya dengar bila ada yg dah jumpa skincare yg suai dgn muka. 😍😍

      Padam
  12. Sekarang sis pakai pencuci muka apa? Sebab sy pun mcm sis juga dah mcm² produk sy cuba tpi muka masih naik jerawat besar²

    BalasPadam
    Balasan
    1. hai sekarang pakai garden of eden. Kalau jerawat better cari yang gel. Tapi ikut jugak kesesuaian muka. take time dan jangan putus asa okay:)

      Padam
  13. Salam
    awk jenis muka ape yer? dry/combination/oily ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. masa ni jenis oily lepastu combination lepastu skrg normal 😄

      Padam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SAMBUNGAN 2 : REVIEW PENCUCI MUKA YANG AKU PERNAH PAKAI (2019)